İletişim çağrı merkezi sektörünün önemli oyuncularından Procat, geçtiğimiz yıl toplam 6,3 milyon etkileşim gerçekleştirdi. Türkiye’nin dört büyük şehrinden çağrı aldığını iddia eden şirket, ağırlıklı olarak kargo takibi amacıyla cuma ve pazartesi günleri çağrı aldığını duyurdu. 2024 yılının ilk çeyreğine ait verilere göre portföylerindeki e-ticaret şirketlerine tüm kanallardan yaklaşık 2,6 milyon çağrının yanıtlandığını belirten Procat COO’su Mustafa Murat Gül, yılı yaklaşık 6,4 milyon tüketiciye hizmet vererek kapatmayı hedeflediklerini açıkladı. 9,5 milyon çağrı. Teknoloji her geçen gün geliştikçe Z Kuşağı günlük yaşamda daha aktif rol alıyor. Ancak her yaş grubunda internet ve akıllı telefon kullanımının artması nedeniyle e-ticaret hızla yaygınlaşıyor. Geleneksel alışveriş yöntemlerinin yerini e-ticaret alırken, e-ticaret sektörü büyüdükçe iletişim (çağrı) merkezlerine olan ihtiyaç da artıyor. Bu noktada ileri teknolojisi ve kaliteli hizmet anlayışıyla öne çıkan iletişim çağrı merkezi sektörünün ana temsilcilerinden Procat, 2024 yılı ilk çeyreğine göre çağrı karşılama ve ticarette %640 artış elde ettiğini açıkladı. geçen yılın aynı dönemine. Geçen yıl toplam 6,3 milyon etkileşimle Procat’in COO’su (Genel Müdür) Mustafa Murat Güle-ticaret sektörüne ışık tutan veriler kapsamında şirketin 2024 yılı tahminlerini paylaştı. Yıl sonu tahmini ise 9,5 milyon çağrı ile 6,4 milyon tüketiciye hizmet verilmesiE-ticaret çağrılarının değerlendirilmesi Mustafa Murat Gül; “2024 yılının ilk çeyreği verilerine göre; Portföyümüzde yer alan e-ticaret şirketlerine tüm kanallardan yaklaşık 2,6 milyon çağrıya yanıt verdik. Bireysel müşterilere baktığımızda yaklaşık 1,8 milyon tüketiciye hizmet verdik. Sektörlerin dinamiklerine göre değişmekle birlikte ağırlıklı olarak mal izlenebilirlik süreçlerine ilişkin çağrıları çözümlediğimizi söyleyebiliriz. Bu noktada 2024 yılını 9,5 milyon çağrı ile kapatmayı ve bunun sonucunda yaklaşık 6,4 milyon tüketiciye hizmet vermeyi öngörüyoruz. E-ticaret dünyasında yaklaşık 46 milyon kullanıcının bulunduğunu düşünürsek Procat olarak bu kullanıcıların yüzde 14’üne hizmet vereceğiz” dedi. Bir açıklama yaptı. Çağrı yoğunluğu akşam saatlerinde zirveye ulaşıyor Gelişmiş ses teknolojileriyle müşteri memnuniyetine odaklanan bir firma olarak e-ticaret sektöründe hizmetlerinin yüzde 42’sini yazılı kanalda, yüzde 58’ini ise ses kanalında sağladığını belirten Dr. Gül; “Portföyümüzdeki firmaların yüzde 38’i gıda, yüzde 24’ü hazır giyim ve yüzde 38’i diğer sektörlerden oluşuyor. Türkiye çapında faaliyet gösteren bir firma olarak e-ticaret alanında dört büyük şehirden çağrı alıyoruz. Bu aramaların %57’si kadın tüketiciler tarafından yapılıyor. Maksimum çağrı yoğunluğu 19:00 ile 22:00 saatleri arasında gerçekleşir. Hizmet verilen sektörlere göre yoğun günler farklılık gösterse de çağrı yoğunluğunun genel olarak Cuma ve Pazartesi günleri kaydedildiğini söyleyebiliriz. “Sektörün dinamikleriyle doğru orantılı olarak ilkbahar ve sonbahar ayları yoğun geçerken, kış ve yaz ayları daha sakin geçiyor.” dedi.Sektör yüzde 25 büyüyecek.E-ticaretin geleceğine ilişkin konuşan Gül; “Genç nesillerin aktif olması, internet kullanımının artması, akıllı telefonların hayatımızda aktif rol alması ve tüketicilerin zamanının çok kıymetli hale gelmesiyle e-ticaret hızla yaygınlaşıyor. Pek çok firma artık e-ticaret üzerinden hizmet vermeye başladı ve halihazırda hizmet verenler de her geçen gün yeni teknolojilerle müşteri deneyimini iyileştirme yolunda ilerliyor. Aslında biz de bu büyümeden payımızı alıyoruz. Avrupa ve Türkiye’de faaliyet gösteren birçok firmaya çağrı merkezi hizmeti veriyor, ürün ve hizmetlerini yurt dışında da sunarak yeni pazarlara açılıyoruz. Beklentimiz e-ticaret sektörünün yüzde 25 oranında büyüyeceği yönünde” dedi. dedi.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–