Bu ayın başlarında analistlerle yaptığı görüşmede Musk, yapay zeka, robot teknolojisi ve otonom robotaksi alanındaki fırsatlara odaklandığını söyledi.
Elon Musk, Tesla’nın elektrikli araç şarj istasyonları ağını işleten yaklaşık 500 kişilik ekibi dağıttı. Musk’un ani işten çıkarma kararı, Amerikan şirketinin şarj altyapısını kullanmaya hazırlanan diğer otomobil üreticileri arasında endişelere yol açtı.
Geçen yıl müşterilerinin Tesla’nın şarj istasyonları ağına erişmesini sağlamak için anlaşmalar yapan General Motors, Ford ve diğer otomobil üreticileri, şimdilik planlarında değişiklik yapmadıklarını açıkladı.
Tesla’nın ağını rakip elektrikli araç üreticilerine açma kararı, ABD Başkanı Joe Biden tarafından memnuniyetle karşılandı ve Tesla’nın, Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) sisteminin erişim alanını genişletmek için federal sübvansiyonlar almasına olanak sağladı.
İki eski çalışana ve LinkedIn’deki çeşitli gönderilere göre Musk, bölüm başkanı Rebecca Tinucci’yi ve sistemi çalıştıran ve bakımını yapan personelin çoğunu veya tamamını kovdu.
Musk ise sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada “yeni istasyon açma konusunda daha yavaş ilerlediklerini ve mevcut istasyonların tam operasyonel kapasitesine daha fazla odaklanarak genişlemeye devam edeceklerini” söyledi.
GM ve Ford ayrı ayrı yaptıkları açıklamalarda Chevrolet, Cadillac veya Ford elektrikli araçlarının Tesla istasyonlarında şarj olmalarını sağlayacak konnektörlerle donatma planlarında değişiklik yapmadıklarını ifade etti.
Öte yandan Musk, bu ayın başlarında analistlerle yaptığı toplantıda yapay zeka, robotik ve otonom robotaksi alanındaki fırsatlara odaklandığını söyledi.
Analistler, Tesla’nın elektrikli araç satışları ve kar marjları düştükçe Musk’un daha büyük büyüme potansiyeli olan diğer projeleri finanse etmek için Supercharger ağındaki harcamaları azaltabileceğini söyledi.
Endüstri uzmanları ayrıca Musk’un satmak istemesi durumunda Tesla Supercharger ağının önemli bir değere sahip olabileceğine dikkat çekti. ABD’deki rakip ABD şarj ağlarının güvenilirlik sorunları var ve Tesla’nın numaraları veya merkezi konumları yok.
Öte yandan aralarında Mercedes, GM, Stellantis, Honda, BMW ve Hyundai-Kia’nın da bulunduğu yedi büyük otomobil üreticisi, geçen yıl Tesla Supercharger ile rekabet edebilecek hızlı şarj ağı geliştirmek için Ionna adında bir ortak girişim kurdu.