Porsche, ilk tamamen elektrikli SUV modelini tanıttı: 639 HP maksimum güce sahip şanzıman sistemine sahip Yeni Macan, her türlü arazi koşulunda ve günlük kullanımda yüksek performans sunuyor. Yeni Macan 4, (WLTP’ye göre) 270 kW’a kadar hızlı şarj kapasitesine sahip bataryasıyla şehir içinde 784 km’ye kadar menzil sunuyor. Porsche Macan, 2014’teki ilk lansmanından on yıl sonra tamamen elektrikli modeliyle ikinci nesline giriyor. Bugüne kadar dünya çapında 800.000’den fazla Macan modeli teslim eden Porsche, bu başarı öyküsünü, Leipzig fabrikasında sıfır karbon yöntemiyle üretilen, modern tasarımı ve zamansız yapısıyla Porsche performansına sahip, uzun ömürlü Yeni Macan’ın tamamen elektrikli modeliyle sürdürüyor. aralığı ve günlük kullanım kolaylığı. Yeni Macan 4 ve yeni Macan Turbo, lüks SUV tercih etmek isteyen Porsche tutkunlarının beklentilerini tam anlamıyla karşılamayı hedefliyor. Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume şunları söyledi: “Olağanüstü elektrik performansı, yeni Sürücü Deneyimi ve etkileyici tasarımıyla tamamen yeni Macan’ı sunacağız.” “Bunu yeni bir seviyeye taşıyoruz” dedi. 800 Volt altyapılı yeni Premium elektrik platformuYeni Macan, Porsche’nin birinci sınıf elektrikli platformu üzerine inşa edilen ilk modeldir. 800 Volt mimariyle tasarlanan otomobil, 100 kWh kapasiteli yüksek gerilim bataryasıyla dikkat çekiyor. 270 kW DC şarj kapasitesine sahip batarya, hızlı şarj istasyonunda aracı yaklaşık 21 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edebiliyor. Sürüş sırasında rejenerasyon sayesinde 240 kW’a kadar enerjinin geri kazanılması mümkündür. Sportif coupé tasarımı ve daha büyük boyutlarKarakteristik Porsche serisindeki coupé tavanı ve çerçevesiz kapılarıyla yeni Macan zarif ve sportif bir görünüm sunuyor. Yeni Macan 4.784 mm uzunluğunda, 1.938 mm genişliğinde ve 1.622 mm yüksekliğindedir. Otomobil, daha büyük boyutları, daha keskin hatları ve Porsche Tasarım DNA’sı sayesinde dinamik bir görünüm sunuyor. Yeni Macan, artırılmış dingil mesafesi (2.893 mm) ve 20 ile 22 inç arasında değişen tekerlek seçenekleri sayesinde daha kaslı görünüyor. Aracın çamurluklarında yer alan ayırt edici dört noktalı LED gündüz farları aracın genişliğini vurguluyor. Alt ana farlarda isteğe bağlı olarak Matrix LED teknolojisini satın almak mümkün. Otomobilin arkasındaki Porsche logosu artık arka lamba grubunda 3 boyutlu olarak yer alıyor.
Daha geniş menzil için aktif ve pasif aerodinamik elemanlarPorsche, daha geniş menzil için tasarım DNA’sını gelişmiş aerodinamik özelliklerle birleştiriyor. Aktif ve pasif aerodinamik unsurlar sayesinde menzili ve güç tüketimini olumlu yönde etkileyen 0,25 sürtünme katsayısına sahip Porsche Aktif Aerodinamik (PAA), yeni Macan’ı piyasadaki en aerodinamik SUV’lardan biri haline getiriyor. Arka Spoyleri, ön havalandırmalardaki aktif soğutma kapaklarını ve aracın altında esnek kapakları içerir. Far modülünün altındaki hava kanatçıkları ve alçak ön kısım hava akışını iyileştirir. Arkada yan spoiler ve difüzör aerodinamik verimliliği sağlıyor.
İki bagaj bölmesi ve daha büyük iç hacimYeni Macan, günlük kullanılabilirliği, yeni donanım seçenekleri ve kapsamlı kişiselleştirme seçenekleriyle performans odaklı bir SUV. Modele ve araç donanımına bağlı olarak arka bagaj kapasitesi 540 litreye kadar çıkabilir. Ayrıca kaputun altında ‘frunk’ adı verilen 84 litre kapasiteli ikinci bir bagaj bölmesi yer alıyor. Bu, içten yanmalı modele göre 127 litre daha fazla bagaj hacmi sunuyor. En ileri teknolojiyle Porsche sürüş deneyimiYeni Macan, 12,6 inç kavisli tasarımlı dijital gösterge paneli, 10,9 inç orta ekran ve isteğe bağlı yolcu ekranı dahil olmak üzere yeni bir üç ekranlı ekrana sahiptir. Porsche Sürüş Deneyimi aynı zamanda ilk kez artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip bir HUD (Head Up) ekranı (Ekran) da içeriyor. Gezinme okları gibi sanal görüntüler gerçek dünyaya kusursuz bir şekilde entegre edilir. Arka aks yönlendirmeli ve iki valfli amortisörlü ilk MacanPorsche, Macan’ı geliştirirken Porsche’ye özgü sürüş dinamiklerine ve karakteristik sürüş hissine büyük önem verdi. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Macan 4 ve Macan Turbo’da elektronik olarak kontrol edilen Porsche Çekiş Yönetimi (ePTM) teknolojisi kullanılıyor. Bu teknoloji, geleneksel dört tekerlekten çekiş sistemine göre beş kat daha hızlı çalışıyor ve kaymaya 10 milisaniye içinde tepki verebiliyor. Macan Turbo modelinde arka aksta yer alan elektronik kontrollü Porsche Tork Dağıtımı Plus (PTV Plus) diferansiyel kilidi yol tutuşunu ve sürüş keyfini artırırken, revize edilen Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sisteminde iki valfli amortisörler yer alıyor. Daha geniş çalışma aralığına sahip amortisörler sayesinde konfor ve performans arasında daha geniş bir aralık sunuluyor. Bu, sürüş programları arasındaki farkları daha da belirgin hale getiriyor: Macan’da ilk kez opsiyonel olarak sunulan arka aks yönlendirme sistemi, 5 derecelik dönüş açısına sahip. Bu sistem sayesinde şehir içi trafikte ve manevra yaparken 11,1 metrelik kompakt bir dönüş çapı sunuyor ve markanın dengeli ve hassas ön aks yönlendirmesiyle desteklenen yüksek hızlarda olağanüstü sürüş stabilitesi sağlıyor. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–