Cumartesi, Eylül 21

Sosyal medya fenomeni Logan Paul ticari marka ihlali nedeniyle dava açıyor

Bu haberin ilk yayınlandığı dil İngilizcedir.

2024 Paris Olimpiyatları'na yalnızca birkaç gün kala, sosyal medya fenomeni Logan Paul, Prime hidrasyon içeceği nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri Olimpiyat Komitesi tarafından açılan bir ticari marka ihlali davasıyla karşı karşıya.

REKLAM

Amerika Birleşik Devletleri Olimpiyat Komitesi (“Amerika Birleşik Devletleri Olimpiyat ve Paralimpik Komitesi” – USOC), ticari marka ihlali iddiasıyla sosyal medya fenomeni ve YouTuber Logan Paul aleyhine Colorado Bölge Mahkemesinde dava açtı.

Ticari marka ihlali, Paul'un Prime nemlendirici içeceğinin NBA yıldızı Kevin Durant ile yaptığı işbirliği aracılığıyla tanıtıldığının ortaya çıkmasıyla ortaya çıktı.

Durant, içeceğin tanıtımını “ABD Takımı Kevin Durant içeceği” ve “Kevin Durant Olimpiyat Prime içeceği” gibi ifadelerle yaptı.

Dava, Prime Hydration'ın “Olimpiyat”, “Olimpiyat”, “ABD Takımı” ve “Altına Doğru Gidiyor” ifadelerini içeren ürünleri tanıttığını ve bu nedenle USOC ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin (“Uluslararası Olimpiyat Komitesi”) itibarını kötüye kullandığını iddia ediyor – YANİ ). kullanımına yönelik kasıtlı ve kötü niyetli davranışlar sergileyeceği iddia edildi.

Davada, “Ürünün tanıtımı, komitelerin iyi niyetinin kötüye kullanılması yoluyla kasıtlı ticariliğe dönüştürüldü” ifadesi yer alıyor ve Prime'ın ABD Olimpiyat Komitesine “telafi edilemez zarara” yol açtığı belirtiliyor.

Komite ayrıca davada, federal hükümetten herhangi bir mali yardım almadığı için ABD Olimpiyat takımına finansman sağlamak için büyük ölçüde ticari markalarına güvendiğini belirtti.

Davada, Prime'ın lisanssız ticari marka kullanma tercihinin, resmi bir bağlantısı olmasa da Olimpiyatlarla ilişkilendirilerek kamuoyunu yanıltabileceği ve haksız avantaj elde edebileceği iddia ediliyor.

10 Temmuz'da komitenin hukuk ekibi Paul'un ticari markasının “hak ihlaline son verilmesini” talep etti. Dilekçede, komitenin talebine rağmen markanın Olimpiyatla ilgili Prime ürünlerini satmaya ve sosyal medyada reklamını yapmaya devam ettiği belirtiliyor.

Prime aleyhindeki davada delil olarak kullanılan bazı sosyal medya paylaşımları Pazar günü sosyal medya sayfalarından kaldırıldı. Ürünün firmanın internet sitesinden de kaldırıldığı öğrenildi.

Komite şu anda sahte ürünün satışından elde edildiği iddia edilen milyoner kârlarını araştırıyor.

Bu dava Prime markasına yönelik ilk eleştiri değil.

Geçtiğimiz Temmuz ayında marka, 18 yaş üstü tüketicilere pazarlanmasına rağmen ağırlıklı olarak çocuklar tarafından tüketildiği gerekçesiyle Amerika Birleşik Devletleri Gıda ve İlaç İdaresi (“ABD Gıda ve İlaç İdaresi”) tarafından araştırılmıştı.

Sağlık yetkilileri ve politikacılar da içecekteki kafein seviyeleriyle ilgili endişelerini dile getirdi.

Markanın su ürünleri kafein içermese de, enerji ürün grubunda 12 onsluk kutu başına 200 mg kafein bulunuyor ve bunun altılı gazoz kutusu paketine eşdeğer olduğuna inanılıyor.

Bu iddiadan bir ay sonra marka, üretimi durdurulan başka bir Prime ürünüyle ilgili olarak “binlerce kimyasal” içerdiği iddiasıyla toplu davayla karşı karşıya kaldı.

Bu kimyasallar sağlık ve çevre için ciddi bir tehdit oluşturabilir. Marka sahibi Paul Logan, TikTok'ta yayınladığı bir videoda bu iddiaları yalanladı ancak bir süre sonra videoyu sildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

okulturlari.org
Antalya Haber
meritking casibom giriş