“Sınırları zorlamak her zaman önemlidir”: Opera yıldızı Sonya Yoncheva’nın nefes kesen yolculuğu

0

“Sınırları zorlamak her zaman önemlidir”: opera yıldızı Sonya Yoncheva’nın nefes kesen yolculuğu

O, zamanımızın en büyük sopranolarından biridir ve yeni zirvelere doğru ilerlemeyi asla bırakmaz: Sonya Yoncheva.

“Her zaman bir sanatçı için sınırları zorlamanın ve her zaman yeni parçalar aramanın önemli olduğunu düşünmüşümdür.” Bulgar soprano Milano ve Viyana’da iki önemli rolde sahne alıyor ve Musica’yı kulise davet ediyor.

1808 yılında kurulan Ricordi yayınevinin tarihi mirasının temsilcisi olan bu yayınevi, 1994 yılında Alman medya grubu Bertelsmann tarafından satın alındı ​​ve o zamandan beri korunuyor ve kültürel olarak geliştiriliyor.

O halde “süperstar” operası nasıl yeni bir rol üstlenir?

Her şey notalara bir yolculukla başlar. “Notlarımı neredeyse kendi kendime öğreniyorum.” Söyleyen ünlü sanatçı, piyanoda tek tek seslendireceği eserler üzerinde çalışıyor.

“Bu süreci seviyorum. Küçük stüdyoma gidiyorum, partisyonu çalıyorum. Partisyonu piyanoda çalmak bana çok yardımcı oluyor. Ve bu çok samimi bir an çünkü temellere karar verip farklı renkleri deniyorum.”

“Andrea Chenier” adlı çalışmadaki Magdalene, Sonya Yoncheva’nın canlandırdığı kahramanlardan biridir.

Bulgar yıldız-soprano, efsanevi La Scala opera binasındaki bu ilk rolüne hazırlanıyor.

Prömiyerden iki hafta önce yoğun bir prova programı başladı. Bugün Almanca “oturma testi” olan “Sitzprobe” olacak. Oluşacak yapbozun önemli bir parçasıdır.

İtalyan şef Marco Armiliato, ‘Sitzprobe’un sanatçıların orkestranın nasıl çaldığını duymaları ve “operanın büyüsü olan bu harika karışıma girmeleri” için ilk fırsat olduğuna dikkat çekiyor. Ünlü şef, “Bu, provalar sırasında performans sonrası için önemli bir gösterge olacak” diyor.

Bu orkestra ile yapılan bu provayı “güvenli bir sığınak” olarak gören Yoncheva, “Böylece birbirimize zaman zaman hatalar ve kusurlar yapma izni verebiliriz ve bu çok önemli bir prova” dedi. Hazırlıktaki ilk adımın önemini vurgulayın.

Bir sonraki adım, oyuncuların seti tanıdığı ve girip çıktığı sahne provalarıdır.

Bu drama, Maddalena’ya aşık olan devrimci şair Andrea Chénier’in hikayesini anlatıyor. Ancak aşkları yıkıcı bir şekilde sona erer.

Kendisi için çok yeni bir oyun olduğu için karakter üzerinde hala çalıştığını söyleyen Yoncheva, “Sevme şekli beni gerçekten çok etkiledi. Bu adama verdiği saf sevgi ve onu tüm kalbiyle sevmesi de buradan geliyor. Oyunun sonunda temelde onsuz yaşamamayı seçtiğini göreceğiz. Bu yüzden ölmek zorunda olmasa da onunla birlikte ölüyor.” Karakterinin trajik yönüne atıfta bulunur.

1896’da İtalyan besteci Umberto Giordano, başyapıtının prömiyerini dünyanın en prestijli opera evlerinden biri olan La Scala’da büyük beğeni topladı.

Tüm büyük sanatçıların iz bıraktığı La Scala’nın da Sonya’nın gönlünde ayrı bir yeri var. 2010 yılında onu yıldızlığa taşıyan ünlü Operalia şarkı yarışmasını burada kazandı.

Geniş bir repertuara sahip günümüzün en ünlü sopranoları arasında yer alan Sonya için gala gecesinin fırtına öncesi sessizlikten hiçbir farkı yok:

“Bekleyemiyorum. Bütün sabah sahnede olmak ve bunu yapmak, bitirmek ve sonra biraz boş zamanım olmak istiyorum çünkü bir karakter yaratmak ve onu ilk kez yapmak büyük bir baskı, özellikle La Scala gibi yerlerde. Bence herkes bu operanın başka birçok sanatçı tarafından icra edilen versiyonlarını hemen hemen duydu. Bu yüzden onu yeni, parlak ve güzel bir şeyle göstermelisiniz.”

Soprano repertuvarının başrolü: “Madam Kelebek”

Birkaç hafta sonra Milano’da sahne almaya devam eden Sonya Yoncheva, şimdi yeni hedefine odaklanıyor: soprano repertuarının amiral gemisi rolü: Puccini’nin “Madam Kelebek”i.

Bu zorlu rolün tarihine dalmak ve ilham almak için zengin mirasın yaşatıldığı Ricordi Arşivi’ni ziyaret edin.

İtalyan opera tarihinin en önemli koleksiyonu olarak kabul edilen arşiv, Verdi’den Rossini ve Puccini’ye uzanan 200 yıllık müziği içeriyor.

Arşivin genel müdürü Pierluigi Ledda, Puccini koleksiyonunun dünyadaki “en zengin ve en eksiksiz” olduğuna dikkat çekiyor. Yönetmen, “Yapıtlarının dünya prömiyerleri için kostüm tasarımlarına ve genellikle senaryolara ve ayrıca imzalı notalara sahibiz,” dedi, “böylece bu şaheserlerin yapımını gerçekten yeniden yapılandırabiliriz.” ekler.

Milano’dan Viyana’ya taşınan Sonya, bu yıkıcı trajedide Cio-Cio-San olmak üzeredir. Operadaki en kalıcı karşılıksız aşklardan biridir.

Hikayeyi okurken ve üzerinde çalışırken gözyaşlarımı tutamadığımı söyleyen Bulgar sanatçı, “Bu kadar çok duygunun olması gerçekten etkileyiciydi” dedi. duygularını ifade eder.

“Her zaman bir sanatçının sınırları zorlamasının ve her zaman yeni parçalar aramasının önemli olduğunu düşünmüşümdür. Bana yeni renkler veriyorlar. Bu harika.”

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku